Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Yes internet igen

Av cesia cortéz - 13 september 2012 05:37

Heeej! Nu var det ett tag sedan jag skrev men det är så att internet inte är den bästa här, det har krånglat lite men nu har jag och mitt teamt fått ett eget nät så det ska nu gå mycket bättre :)Vi har ännu inte fått vårt schema så hitills har det inte hänt så mycket. Jag har hunnit träffa min familj som bor här i Cochabamba vilket har varit väldigt roligt, det var ju 19 år sedan jag såg dom och då var jag liten bebis så man kan säga att det är första gången jag träffar dom :DSen så har jag bara varit hemma här i huset, lärt mig mer spanska, fixat med papper, badat, testat på boliviansk mat..var supergott! Väldigt stora portioner dock haha! Men dom säger ju det, Cochabamba är känt för att ta det lugnt och äta mycket. Det är nice;)Nu är klockan ganska mycket här så jag tänker gå och lägga mig nu för att va pigg i gla imorgon. För imorgon ska vi få lära känna vår ledare(Rut) från FANICA projektet och även Pablo som kommer att vara vår ledare för oss när vi är ute i djungeln :)

Ha det bra så hörs vi people  

Buenas noches! :)


(önskar jag kunde ladda upp bilder men tydligen så går det inte med ipoden, så ni får ha tålamod tills jag skaffar en dator) :)


 
 
Ingen bild

Mattias

13 september 2012 23:55

Härligt att du är på plats och trivs!
Gött med mycket mat :)

cesia cortéz

17 september 2012 05:44

Maten är underbar! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cesia cortéz - 9 september 2014 22:48

Hej! Okej woow, det var längesen jag skrev något här! haha jag kommer inte ens ihåg vilket teckensnitt jag använder mig av. Jag har förmodligen tappat alla följare och sådär också men det gör inget, nu kanske jag kan känna mig lite friare att skriv...

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18


Religion says do, Jesus says DONE!  Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om. "Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog. https://www.youtube.com/watch?v=7b...

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet? Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc. De...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36


Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN. Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


   

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards