Alla inlägg under april 2014

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18

Religion says do, Jesus says DONE! 

Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om.

"Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog.

https://www.youtube.com/watch?v=7bJzhkWVANc

It is finished!  Then he bowed his head and gave up his spirit.

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet?

Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc.



Det finns massa orsaker som skulle kunna va min anledning till att jag studerar Socionomprogrammet på Karlstads Universitet. Men jag kan berätta min sanning, det som driver mig igenom tråkiga kurser, dagar som jag egentligen inte orkar att läsa, lärare som jag helst skulle vilja slippa att lyssna på osv. Det som jag brinner för i livet är att hjälpa människor som har det svårt i livet, människor som behöver hjälp på många olika sätt. Jag skulle kunna göra det nu utan utbildning vilket jag också gör med det jag kan nu, så om du som inte är utbildad tror att du inte kan göra något så stämmer det verkligen inte. Men jag läser på universitetet för att jag har möjligheten. Möjligheten att fylla mig med mer kunskap så att jag senare i livet kan hjälpa till på ett professionellt sätt och med ett hjärta som vill.

Som den engelske predikanten William Booth uttryckte sig stämmer in bra på hur jag tänker....

 

”Så länge det finns kvinnor som gråter, som det gör nu, kommer jag kämpa
Så länge det finns barn som går hungriga, som det gör nu, kommer jag kämpa
Så länge det finns män som sitter i fängelse, blir fria och hamnar där igen, som det gör nu, kommer jag kämpa
Så länge det finns missbrukare
Så länge det finns en fattig tjej på gatan
Så länge det finns en enda mörk själ som inte har sett Guds ljus,
kommer jag kämpa – jag kommer kämpa till slutet.” – William booth

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36

Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN.

Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar det som det kommer, nu är jag i allafall ett steg närmare mitt mål! 

Sätt mål efter dina drömmar men glöm heller inte att om dina drömmar inte skrämmer dig så är de inte tillräckligt stora. Dream big, den meningen man alltid hör right? men så är de




 

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


 

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards