Alla inlägg under april 2013

Av cesia cortéz - 29 april 2013 21:52

 Hejhej!! nu var det mer än en månad sen jag skrev så jag tar och berättar lite av det roliga som har hunnit hända under den här månaden. Det kommer mest va bider men självkart lite bildtexter också men inte överdrivet mycket :)

 

Vi har bestigit Tunari berget!

 

     

Så sjuk backe!! har aldrig varit med om värre kan jag lova, jättebrant och man sjönk i sanden i varje steg man tog! 

 

Man ser inte jättebra hur brant det var eftersom att det är på bild men jag kan lova att det var sjuktbrant!


   

Men till slut så, efter mycket klättrande och gående så kom jag upp på toppen! Ville ge upp så många gånger men tack vare min envisa vilja så kom jag till slut upp med huvudvärk och blåa läppar pga. höjden.


  


Marcos 21 år!

 

Marcos som bor i huset som student har fyllt år och självklart skulle det firas med tårta och grillad mat men roligast av allt var att hans pappa från Brasilien kom på besök, jättego pappa! Han pratar bara portugisiska och det roliga är att även om man inte förstår så pratar han med en ändå haha men eftersom att spanska och portugisiska är rätt lika så gick det bra att förstå de flesta gångerna.  


 

Efter maten var det dags för lite fotboll i alla åldrar! kul


 

Det var ett tag sen jag spelade men man måste allt ta och träna upp skillsen igen ;)


   

Far och son

Klara åkte till Peru, men kommer även hem snart

 

 

Saknar dig syster!


Sängen till Joel!

 

   

Det var en fin dag!  Jag hade precis köpt mat som Angelica hade ringt och frågat mig om. Hon hade varit sjuk så hon hade inte kunnat jobba och därför hade hon inga pengar för maten. Då kände jag att det var dags att köpa sängen till lilla Joel också! underbart att veta att han slipper sova på golvet längre.


Utflykt med FANICA familjerna

 

 

Jag tog bara några bilder på när Joel badade. För under dagen då alla föräldrar var inne på föreläsning med Pastor Pablo så tog jag, Marcos och Ruths syster hand om bebisarna så jag var för upptagen för att ta fler bilder under dagen tyvärr. Men allt gick strålande! Vi hade delat in familjerna i 4 grupper. Föräldrar, ungdomar, barn och bebisar. De andra två grupperna gick det också väldigt bra för. Den grupp med ungdomar evangeliserade Anton och Sulema för och hela gruppen var öppna för att ta emot Jesus i deras hjärtan. Hur bra dag som helst!!


  

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards