Alla inlägg under februari 2014

Av cesia cortéz - 26 februari 2014 22:54

Hej du!


Jag kom precis på en asbra grej som gör det lätt för mig att hålla mig uppdaterad. Eftersom att jag väljer att inte bara skriva om vad jag gör under dagarna utan är mer fokuserad på att skriva om mina tankar och lite "djupare" saker så kanske jag inte känner för något att skriva om varje dag. Så därför tänkte jag att jag lägger ut något annat bra som tex. ett videoklipp, en låt, bibelvers, en berättelse eller bara en fin/fina bilder... det kommer definitivt att förbättra mig i bloggandet haha. Så förhoppningsvis kommer det att finnas något att se varje dag :)

Detta gör det även roligare för mig att kolla tillbaka på senare!


Vad blir det idag då? hm..jo jag delar nog med mig av en underbart härlig låt som i allafall jag blir glad av!

Take care! Hasta mañana = see you tomorrow

Av cesia cortéz - 25 februari 2014 22:38

Helloooo people!


Ja ni, det var ett tag sen va! Jag vet jag vet...men det var ju heller inte meningen att jag skulle fortsätta att blogga efter att jag kommit tillbaka till Sverige från Bolivia. Men nu efter ca 1 år så känner jag att det vore gött att börja skriva igen. Först tvekade jag eftersom att jag inte är så bra på att uppdatera men sen så tänkte jag - skitsamma, jag bloggar egentligen för min egen skull. Så jag skriver helt enkelt när jag känner för det. Så kommer det förmodligen att bli :) Men sen att just du följer och läser, det är ju bara kul!

Om jag ska byta namn och design vet jag inte än, lite kul vore det men samtidigt vill jag inte förstöra den gamla. 


Dagens inlägg var väl inget att hurra för. Jag kan väl kort uppdatera er om vad som hänt sen jag kom tillbaka till Sverige...

Jag kom ju tillbaka maj 2013 och redan i juni så flyttade jag till Göteborg. Där bodde jag hos en nära vän till mamma som även jag känt nästan hela livet och som nu är en go vän till mig! Hon har en son och under en lång tid bodde även hans kusin från USA i samma hus. I Göteborg var jag å bara gled på livet kan man säga, det har varit ett av mina mål att bo där och det är orsaken till att jag flyttade dit.

Senare när hösten kom så började pengarna ta slut så då var det dags att börja jobba igen, det var inte lätt att hitta jobb men till slut fick jag städa privat hem hos företaget Studentstäd. Funkade jättebra eftersom att jag inte är kräsen av mig :). I Göteborg bodde jag i ca 7.5 månad och nu har jag flyttat tillbaka till Värmland. Jag bor för tillfälligt hos mormor och morfar i Forshaga och studerar i Karlstad Universitet till socionom. Jag trivs verkligen och känner att det är helt rätt det jag gör. Det va kortfattat om vad som hänt, hörs mer i nästa inlägg!


Peace, blessings and take care!

 

vacker bild tagen i Bolivia (inte av mig)

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards