Alla inlägg under januari 2013

Av cesia cortéz - 21 januari 2013 21:30

Tjenna! nu är jag hemma från Monte Blanco och är supernöjd över veckan. Det var en behövlig och väldigt rolig vecka, fick lära känna massa nya underbara vänner, lärde mig mycket nytt på seminariena de hade, tillbringade mycket ensamtid med Gud och i grupp, vi var ute en eftermiddag i den närmaste byn och evangeliserade vilket var supernice! Jag är verkligen tacksam och glad efter den här veckan. Jag kommer att ladda upp en video  om det går på hur vi började vår evangelisation och sen så ska jag se om jag kan sno lite bilder på Cima sidan på Facebook!


Sen så var vi ju även i Chapare helgen innan vi åkte till lägret och det var nog den värsta chapare helgen någonsin!! På fredagen åkte vill till en appark och det var riktigt roligt! jag skakade hand med en söt liten apa och apor har mjukare händer än vad jag trodde! så det var en trevlig upplevelse faktiskt :).

Men när vi kom fram mådde jag illa, jag trodde att det skulle gå över men nej..det gjorde det inte. Jag kunde inte äta något på kvällen pga illamåendet och sen när vi åkte till vårt hus som vi skulle sova i så spydde jag och så höll det på hela natten...jag spydde kanske 6 ggr även fast jag inte hade något att spy upp så det gjorde bara ont. Sen så hade jag även diarré som aldrig förr! inte nog med det så när jag skulle på toaletten varje gång så var jag tvungen att sparka på dörren för att skrämma bort alla kackerlackor som fanns inne på toaletten... haha ja den natten var inte rolig! Sen så sov jag under hela lördagen medan de andra var ute och evangeliserade. På kvällen mådde jag bra igen och kunde vara med på kvällsmötet, Hosanna kyrkan firade 2 års jubileum! Sen på söndagen var det möte på morgonen och sen hemfärd och då kom illamåendet tillbaka men försvann på måndagmorgon vilket var väldigt bra eftersom att det väntade 8tim i en buss till lägret!

       

Lovsången var riktigt grym! reagge style på alla låtar och texterna var helt perfekta! Tonchy är värd att lyftas upp, både som pastor och som låtskrivare!

 

Sen så hade vi färgfest! riktigt snyggt  

Jag laddar upp klippet senare! Blessings, chau  

Av cesia cortéz - 9 januari 2013 15:12

Nu har den nya terminen satt igång! vi började med skypelektion i måndags och schemat är igång. Den här veckan då jag har ledigt kommer jag att vara med och hjälpa till inteför lägret som jag hjälpte till under lovet också. Det är ett stort läger som kommer hålla hus i Monte Blanco 12-18 och jag, Anton och Klara kommer att åka dit den 14-18 för att hjälpa till och lära oss massa nytt om kulturen bland ungdomarna är här. Det ska bli jättespännande och kul! Eftersom att jag varit med och hjälpt till en del så vet jag vad som väntar och det ska bli awesome. Jag hör av mig när jag hör av mig, ha det bra så länge. Chauu  

God Bless YOU.


 


http://cimabolivia.com/


Av cesia cortéz - 3 januari 2013 22:16

Gott nytt år people!

Åhhh vad frustrerande det är när man skrivit ett långt inlägg och sen att man råkar stänga av datorn innan man sparat! well...sånt är livet. 

Under jul blev det inte alls som jag hade förväntat mig! jag pratade med pappa på skype och han skickade iväg mig till S.Cruz ändå, han ville verkligen att jag skulle fira med min familj efter så många år så så blev det! för första gången i mitt liv såg hade jag en julgris på bordet! jag smakade faktiskt av den också men det var inte gott! haha vanligafall gillar jag att äta griskött men den här gången när grisen stod på bordet framför mig så gick det bara inte att tänka bort att det var gris, haha så nej..det var inte så gott. Jag saknade verkligen svenskt julbord då!! åh det är bäst. Jag hade ont i magen hela veckan i Santa Cruz, om det var grisens fel eller om det var maten vi grillade dagen därpå vet jag inte. Men tack o lov så mår jag bra nu!

Annars så hade jag det jättebra hos farmor, fick se alla fruktträd på hennes tomt, vi åkte till ett jättefint ställe och besökte ett ställe vi fick se hur inca folket bodde, vi badade i en flod med fiskar som bet mig, vi åkte in till centrum och shoppade lite. wow, det är verkligen en helt annan kultur i Santa Cruz, i många klädaffärer handlar du med dollar, det finns kläder som är fina och dyra(vilket det knappast finns någon annanstans i Bolivia), folket klär sig mycket finare och själva staden är mycket modernare än andra delar i Bolivia. Sen så är det ju väldigt varmt!

Men det var en bra vecka i Santa tillsammans med min faster, hennes familj, min farbror och min lilla farmor!

 

Ha en bra fortsättning på 2013 och glöm inte att skriva ner mål som du vill uppnå det här året! God bless you, chauuuu

Without a goal you can't score!

 

Den här fanns på torget, coolt!  

min faster!   

Min farbror  

mango från gården        

Min kusin camila vid inca husen  

 

 

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards