Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Året 2013

Av cesia cortéz - 3 januari 2013 22:16

Gott nytt år people!

Åhhh vad frustrerande det är när man skrivit ett långt inlägg och sen att man råkar stänga av datorn innan man sparat! well...sånt är livet. 

Under jul blev det inte alls som jag hade förväntat mig! jag pratade med pappa på skype och han skickade iväg mig till S.Cruz ändå, han ville verkligen att jag skulle fira med min familj efter så många år så så blev det! för första gången i mitt liv såg hade jag en julgris på bordet! jag smakade faktiskt av den också men det var inte gott! haha vanligafall gillar jag att äta griskött men den här gången när grisen stod på bordet framför mig så gick det bara inte att tänka bort att det var gris, haha så nej..det var inte så gott. Jag saknade verkligen svenskt julbord då!! åh det är bäst. Jag hade ont i magen hela veckan i Santa Cruz, om det var grisens fel eller om det var maten vi grillade dagen därpå vet jag inte. Men tack o lov så mår jag bra nu!

Annars så hade jag det jättebra hos farmor, fick se alla fruktträd på hennes tomt, vi åkte till ett jättefint ställe och besökte ett ställe vi fick se hur inca folket bodde, vi badade i en flod med fiskar som bet mig, vi åkte in till centrum och shoppade lite. wow, det är verkligen en helt annan kultur i Santa Cruz, i många klädaffärer handlar du med dollar, det finns kläder som är fina och dyra(vilket det knappast finns någon annanstans i Bolivia), folket klär sig mycket finare och själva staden är mycket modernare än andra delar i Bolivia. Sen så är det ju väldigt varmt!

Men det var en bra vecka i Santa tillsammans med min faster, hennes familj, min farbror och min lilla farmor!

 

Ha en bra fortsättning på 2013 och glöm inte att skriva ner mål som du vill uppnå det här året! God bless you, chauuuu

Without a goal you can't score!

 

Den här fanns på torget, coolt!  

min faster!   

Min farbror  

mango från gården        

Min kusin camila vid inca husen  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cesia cortéz - 9 september 2014 22:48

Hej! Okej woow, det var längesen jag skrev något här! haha jag kommer inte ens ihåg vilket teckensnitt jag använder mig av. Jag har förmodligen tappat alla följare och sådär också men det gör inget, nu kanske jag kan känna mig lite friare att skriv...

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18


Religion says do, Jesus says DONE!  Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om. "Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog. https://www.youtube.com/watch?v=7b...

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet? Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc. De...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36


Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN. Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


   

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards