Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Nu var det läääääängesen...

Av cesia cortéz - 11 augusti 2013 17:24

Om du fortfarande råkar kika in på min blogg så är du kanske en av tio som får ett sista avslut från min resa i Bolivia. Haha, som ni redan märkte i början så är bloggandet inte min grej riktigt. Jag blev nästan bara sämre och sämre på att blogga. Men här och nu så äntligen kommer ett sista avslut för hur det har gått för mig!


Den sista tiden i Bolivia var väldigt jobbig för min del, jag ville inte åka därifrån för jag visste inte om det skulle bli ett farväl eller "vi ses snart igen". Ett långt tag var mitt beslut att åka tillbaka till Bolivia för att studera och fortsätta jobba med FANICA. Jag bad mycket för det och när resan började att närma sig så hälsade jag på univeritet för andra gången och det var efter det som jag visste att jag inte skulle komma tillbaka för att studera. Jag fick frid inom mig och kunde ta ett lugnt beslut om att det faktiskt skulle bli ett riktigt "hejdå" till alla nära och kära som jag lärt känna och till min familj. 

Ungdoms ledarna i kyrkan fixade en kväll för oss i gruppen som vi kunde få ta farväl av alla ungdomar vi lärt känna på ungdomsmötena. Hela gruppen fick komma upp på scenen för en intervju, vi fick sjunga en sång tillsammans och ha ett varsitt tal om vi ville. Jag och Klara hade även bakat svenska bakverk haha, det blev kärleksmums och morotskaka. Sen så arrangerade vi även några lekar som de verkligen uppskattade! Kvällen blev bra men samtidigt var det sorligt att veta att det var den sista med dom!


 

    


Resan hem hade vi förväntat skulle bli hälften så kort som resan till Bolivia men så det det inte! haha

Allt gick jättebra tills vi hamnade i London, när vi stiger av planet från Santa Cruz är vi jätteglada för att vi hann med det planet och att vi var i London. När vi fortsätter in i flygplatsen så kollar vi på tavlan och något är fel! Vi tänkte att vi väntar ett tag för att se om det ändrar sig så när vi är påväg mot några bänkar så möter vi Frida i Nicaragua teamet! wuhuu, fest på flygplatsen! När en tid hade gått gick vi och ställde oss i världens längsta kö bara för att fråga vad som hänt, när vi kommer fram får vi reda på att en olycka skett och att vi ska ta oss till en annan plats för att få nya biljetter osv. 

Hela historien är ganska lång så därför gör jag den kort och berättar för er att vi blev tvugna till att sova över i London och kämpa oss bland reservplatserna för att kunna ta oss hem till Sverige, sammanlagt var vi 10 personer så det var inte det lättaste. Men nu är jag ju i Sverige så det där gick väl bra till slut ändå    

Gud är god och hjälpte oss både med gratis mat och sovplats!


Här kommer några bilder som kanske blir de sista bilderna som jag laddar upp från Bolivia, enjoy!

 

                               



jag har ingen aning varför det är dålig kvalité på bilderna :/..












 
 
Jasmina

Jasmina

11 oktober 2013 21:47

Vilken vacker sida du har!

http://ollare.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cesia cortéz - 9 september 2014 22:48

Hej! Okej woow, det var längesen jag skrev något här! haha jag kommer inte ens ihåg vilket teckensnitt jag använder mig av. Jag har förmodligen tappat alla följare och sådär också men det gör inget, nu kanske jag kan känna mig lite friare att skriv...

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18


Religion says do, Jesus says DONE!  Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om. "Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog. https://www.youtube.com/watch?v=7b...

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet? Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc. De...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36


Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN. Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


   

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards