Alla inlägg den 26 september 2012

Av cesia cortéz - 26 september 2012 03:08

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er och att det inte är allt för kallt i Sverige!(vet att det är mest folk från Sverige som läser bloggen) här är det början på våren och det är runt 28-29 grader varmt varje dag typ  , undrar hur varmt det blir när sommaren kommer.


Det har väl inte hänt så jättemycket sen sist jag skrev. I fredags så fyllde Josefin 21 år (dottern till pastors paret som vi bor hos) + att det var studenternas dag, alla hjärtans dag, blommornas dag, välkomnade våren och så var det nog något mer som jag inte minns. Så fest kan jag lova att det var i staden och speciellt hos en av våra grannar, de spelade musik så högt som om det var vi själva som spelade, mitt i natten var det så ja, bara där har vi en skillnad från Sverige. På lördagen var det fest igen, Violeta(pastorns fru) fyllde år, men då åkte familjen Larsson iväg till Chaparre och firade så vi blev enamna hemma. Men vårt schema fortsatte som vanligt, på morgonen åkte vi iväg til kyrkogården för att träffa alla FANICA barnen vilket var jättekul, gillar verkligen att få vara med dom barnen även fast det är väldigt jobbigt att få se och höra hur de har det. Det var t.ex en treårig pojke som fick passa sin lillasyster som inte ens kunde gå, hon satt i en lära-gå-stol medans deras mamma jobbade på kyrkogården, inte nog med det så väntade mamman ett till barn. 


Sen på söndagen så började dagen med Quintanilla, mitt team tillsammans med pastor Victor åkte ut dit för att dela ut flyers som berättade om vår Ny Start, att de är varmt välkomnade att få vara med och bygga en kyrka tillsamans med oss och att det även kommer att finnas mat till barnen på onsdagar som vi kommer att servera :). Det annorlunda här var att vi gick omkring på gatorna i byn och bara gick fram till folk som gick förbi oss och började snacka med dom vilka vi var, vad vi gör och sen så gav vi dom pappret :) Om man hade gjort på det här sättet i Sverige hade många bara vänt ryggen och tyckt att vi var konstiga men här blir de nyfikna, de är så öppna och så tacksamma, verkligen lätt att skapa nya relationer med folket! så allt gick jättebra, och nu på söndag så ska vi ha vår första gudstjänst, där pastor Victor ska predika och jag, Klara, Jason och Anton ska sjunga i lovsångsteamet :) så nu nötar vi in massa spanska lovsånger  


Nu är jag helt slut, hela dagen idag har jag varit och ordnat med mitt medborgarskap som jag ska fixa istället för visum hade jag tänkt, men det finns lite problem så jag vet inte riktigt hur det kommer att sluta, fortsättning följer imorgonbitti så vi får se. Det sköna är att jag verkligen inte behöver oroa mig, jag vet att det kommer lösa sig på något sätt. För om Gud har skickat hit mig så löser han alla stora problem som uppkommer också.

Gracias  Dios!


Ett par bra låtar kan jag skicka med er då jag inte har några bilder att ladda upp...

Chris Tomlin – Our God

Shawn McDonald – Something Real

Brandon Heath – Love Never Fails

Chris Tomlin – I Will Follow

Tim Hughes – Happy Day

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards