Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

You will not be disappointed,that's a promise!

Av cesia cortéz - 6 oktober 2012 21:15

If you believe in Jesus you will not be disappointed. 1 Peter 2:6

That is so


Hejhej på er!

Idag på morgonen var vi iväg till kyrkogården för att umgås med FANICA barnen. Jag ser fram emot det lika mycket varje gång, dom är så söta och goa dom barnen! Det finns en tjej som heter Suymaya som alltid kommer och kramar om en och idag hade hon med sig sin kusin som var lika go hon men när de väl fått tag i dig vill de helst inte släppa taget, haha så underbara tjejer!  

Sen så var det egentligen meningen att vi skulle åkt till Quintanilla för att sätta på taket på byggnaden men det började regna väldigt häftigt och eftersom att det inte är så bra mark ute i Quintanilla hoppade vi över det idag och flyttar fram det till veckan som kommer :)

Om en timme ungefär så ska vi ha samtal med vår koordinator William och efter det väntar ungdoms samling i Palabra De Fe  .

 

Sen så vill jag bara tala om att jag aldrig mått bättre än vad jag gör just nu. Jag känner mig så glad, så förväntansfull inför det arbetet vi ska få göra här i Bolivia, det finns en sån frid inom mig, lycka och kärlek. Allt tack vare Gud, det finns ingen annan som kan ge dig den otimala känslan av kärlek än honom. Absolut ingen, det spelar ingen roll hur mycket kärlek du känner att du får av din mamma, pappa, pojk/flickvän, fru/man, dina barn eller din bästa vän. 

Jag vet att alla människor söker efter något större än vad som finns på jorden men vissa vet bara inte vad de söker efter, vart de ska söka, vem de ska gå till osv. Här kommer det enkla och ärliga svaret, sök Gud och du kommer hitta allt du behöver. Börja med en bön, längre ifrån honom än så är du inte trots hans storhet  . Kom också ihåg att det inte handlar om religion utan om en relation   två helt olika saker!

 

If you took the love of all the best mothers and fathers who ever lived (think about that for a moment)--all the goodness, kindness, patience, fidelity, wisdom, tenderness, strength and love--and united all those virtues in one person, that person would only be a faint shadow of the love and mercy in the heart of God for you and me.

 

Shawn McDonald – Something Real

 

God bless you! ciao


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cesia cortéz - 9 september 2014 22:48

Hej! Okej woow, det var längesen jag skrev något här! haha jag kommer inte ens ihåg vilket teckensnitt jag använder mig av. Jag har förmodligen tappat alla följare och sådär också men det gör inget, nu kanske jag kan känna mig lite friare att skriv...

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18


Religion says do, Jesus says DONE!  Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om. "Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog. https://www.youtube.com/watch?v=7b...

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet? Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc. De...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36


Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN. Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


   

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards