Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av cesia cortéz - 4 oktober 2012 03:10

Hola amigos!

Som ni redan vet, för att det står på facebook så har jag äntligen fått mitt bolivianska medborgarskap, ÄNTLIGEN! så skönt verkligen. Så mycket arbete med papper hit och dit men med hjälp av bön så har det äntligen fixat sig, trodde ärligt talat att det skulle ta ännu längre tid men nu äre klar't!   tackar även min fantastiska faster och hennes man för all hjälp dom gett mig!

 

Under den här veckan känns det som att jag inte gjort något annat än fixat med mitt medborgarskap. Jag har väl läst mycket i den nya boken vi börjat med också "livet jag längtar efter" heter titeln på boken. Det är ännu en bok jag rekomenderar, svinbra är den :) Men mer än så har nog inte hänt under den här veckan. Jag tycker det är skönt att det är sista veckan vi har intensiv spanska, jag gillar spanska men jag gillar inte att ha lektioner i det. Jag lär mig mycket mer om jag pratar med en person än om jag pluggar in språket så det är bara att stå ut den här veckan ;)

 

Imorgon är vi lediga, alltid ledig varje torsdag   Så planerna inför morgondagen lyder så här- 

- Pedikyr + fotmassage och manikyr (bara för att det är så otroligt billigt)

- Träffa en ny kompis

- Gå omkring i staden och upptäcka nya saker

 

Nu tackar jag för mig, måste hinna läsa några kapitel i boken innan läggdags. Ha det gött gott folk, take care and God bless you all!  

 

       

 

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards