Direktlänk till inlägg 24 december 2012

Nu är det jul igen

Av cesia cortéz - 24 december 2012 14:10

Det är jul även fast det fattas snö,kyla, julmat och Kalle Anka, jag saknar även familj och min kära vän Kristin som jag brukar möta upp varje julafton. Idag ska jag ärligt talat inte fira jul på något speciellt sätt, jag ligger fortfarande i min säng men snart ska jag väl upp och äta frukost. Efter det har jag planerat att åka till ett kontor för att hjälpa till med planering inför ett läger, till lunchtid så har jag och tre vänner till pratat om att vi ska laga mat och efterätt tillsammans (för dom är det bara en helt vanlig dag eftersom att man firar julafton den 25 här) så det blir bara gött häng utan julkänsla. Senare på kvällen vid ungefär 19.30 tiden så åker jag till barnbyn där mormor och morfar bor tillsammans med min morbror Nisse och hans fru Marcela. Där får vi se vad som händer, troligtvis läser vi julevangeliet tillsammans som jag tycker att alla borde göra under jul för det är orsaken till att vi ens firar! och sen är vi nog bara tillsammans och fikar. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle åka till Santa Cruz för att fira jul med min farmor och min faster, så blev det inte pga. en sak som olyckligtvis  hände! -Även fast jag inte får vara med varen dom eller min familj i Sverige så önskar jag dom en god jul och alla andra människor i världen! Glöm inte att Jesus föddes, dog och uppstod för dig och att han  älskar dig! 

Grattis Jesus, you're the best!

 

Om jag tänker på hur många människor i den här staden kommer att ha det under jul kan jag inte sluta på att tänka på hur bra jag faktiskt har det. God Jul

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cesia cortéz - 9 september 2014 22:48

Hej! Okej woow, det var längesen jag skrev något här! haha jag kommer inte ens ihåg vilket teckensnitt jag använder mig av. Jag har förmodligen tappat alla följare och sådär också men det gör inget, nu kanske jag kan känna mig lite friare att skriv...

Av cesia cortéz - 19 april 2014 13:18


Religion says do, Jesus says DONE!  Glad påsk på er älskade vänner! glöm inte vad påsken egentligen handlar om. "Så hääääääääär mycket älskar jag er(dig)" sa Jesus och sträckte ut sina armar på korset och dog. https://www.youtube.com/watch?v=7b...

Av cesia cortéz - 14 april 2014 22:50

Varför pluggar jag på universitetet? Är det för att det inte finns några "lätta" jobb att få längre? är det för att jag vill ha en utbildning som sedan resulterar i en bra inkomst? för att jag vill framstå som "den duktiga" i familjen? etc. De...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 23:36


Förresten, glömde nämna det.... JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN. Det var värt ett inlägg efter all tentaångest. Nu är den över jalla bye haha! nästa kurs som vi redan påbörjat handlar om socialpolitik och det blir en salstenta på den med. Jag tar...

Av cesia cortéz - 13 april 2014 21:57


   

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards