Alla inlägg den 19 december 2012

Av cesia cortéz - 19 december 2012 19:14

Nu har jag äntligen tagit några bilder på famijen och på deras rum. Familjen som jag talar om är några som jag och några vänner i Sverige hjäper ekonomiskt och som jag berättat innan så skulle mamman Angelica få sin bebis i januari men han kom mycket tidigare, 5 december 2012 är hans födelsedag! en dag efter min   Jag fick äran att ge ett namn åt honom så jag satte Daniel som första namn och Jonatan som andra namn. 

Så nu tänkte jag visa er hur illa de faktiskt bor plus att jag kan säga att jag fått känt med mina egna händer på hur fuktigt golvet är...

Jag är verkligen tacksam och glad över att jag finns här för att kunna hjälpa åtminstonde en familj. Även fast att man ibland kan känna att det är hopplöst och man börjar tänka "Jag hjälper bara en familj av så många behövande"....Men det som gör det så värt och betydelsefullt är familjens tacksamhet, lycka och hoppet man ser i ögonen på Angelica. En gång sa hon något i stil med "hur ska jag någonsin kunna glömma dig" och det var efter en gång som hon hade ringt mig och bett mig komma med mat till lilla Joel för att hon inte haft egna pengar att köpa mat för. Det är då man inser hur dom verkligen lever på gränsen ala dagar, hon jobbar för att leva!


Jag får dåligt samvete när jag tänker på hur jag levde i Sverige och hur "alla" andra i Sverige lever nu, vi lever för att jobba. Tänk om alla personer hade ett fadderbarn eller en fadderfamilj, hur fantastiskt skulle inte det vara?

Hur som helst så är jag lycklig över att få vara här och hjälpa till så gott jag kan!

Även fast du som läser det här inte är här kan du hjälpa till på något vis! det finns alltid ett sätt    


Nu på torsdag får jag jullov och därför åker jag till Santa Cruz med min faster och hennes familj för att fira julafton för första gången med dom och min farmor! God Jul på er alla fina människor.


Blessings a Suecia de Bolivia!   


                         

http://www.youtube.com/watch?v=rGLyWUpD8HI

Presentation

Hej! mitt namn är Cesia. Bloggen skapades för att dokumentera min resa i Bolivia. Men väl i tillbaka i Sverige fortsatte jag mitt skrivande om allt möjligt. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards